sjuk och stressad

Jag hatar verkligen att vara sjuk, framförallt när man har två kalas att förbereda och dessutom har ett barn som behöver stimmuleras.
Ont i halsen och febrig är jag. Jag har liksom inte tid att vara sjuk.

Jag har en lista på allt som ska bakas, det måste städas och inhadlas en hel del grejor.
Dessutom måste jag komma på något bra att bjuda barnen på, då alla kanske inte tycker mina sockerbomber passar.

Baklistan
  • 2 st Frozen cheescake med färska bär (istället för tårta)
  • Schackrutor
  • Vaniljdrömmar
  • Wienerstänger
  • Chokladbeskvier
  • Mintchokladpinnar
  • Bullar (om jag hinner)
Det ser dessutom ut som ett bombnedslag här hemma.
Tur att C är hemma imorgon så vi kan städa, och jag hoppas jag är frisk så jag kan börja baka.
Första kalaset är på torsdag för mina och Neos kompisar, och sen har vi släktkalas på lördag.

Dessutom har jag tagit mig samman och bestämt att min kära vagn är här för att stanna. Fattar inte vad jag får för mig ibland.

Kommentarer
Postat av: mirre

ang vagnen: tack för att du tog ditt förnuft till fånga...

2011-04-04 @ 16:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0