han går

Jag har ju tidigare berättat att Neo tagit sina första steg. Han har klarat av att gå som mest 8 steg mellan oss, när vi kallat på honom.
Det har alltid varit ganska okontrolerrat, han har alltid blivit så till sig att han gått alldeles för fort och tappat balansen.

I fredags när jag var i fullfärd med att göra mig i ordning inför kvällen, vilket inte var helt lätt när jag var ensam med Neo, så har jag vänt mig bort bara för en liten stund och när jag tittar igen så står Neo mitt på golvet.
Han går själv! På eget initiativ och mer och mer kontrollerat.
Han har ställt sig mot bokhyllan, gått nästan 10 steg själv, stannat och fortsätter sen att gå de sista 5 stegen till mig. Helt överlycklig var han.
Han gjorde om samma sak en gång senare under kvällen.

Igår reste han sig mot ytterdörren och gick  ungefär 20 steg, stannade bara en gång och tog stöd mot dörrposten.

Idag har han flera gånger vandrat iväg själv över hela vardagsrummet. När han håller på att tappa balansen stannar han eller sätter sig på rumpan.
Vi är så stolta, alla tre!

Nu sussar han efter morgonens upptäcksfärder. Min älskade stora lilla kille, om mindre än 3 veckor blir han 1 år!


Conny filmat med telefonen i morse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0